Základnou motiváciou každého človeka je teda sociálny kontakt. Keď sa na to pozrieme rôznymi očami, či už psycholologickými, sociologickými, antropologickými, vždy narazíme na tento fakt. Pravdou je, že každý potrebuje kontakt. Lenže každý v inej miere podľa typu osobnosti, miesta, kde sa nachádza, či na základe životnej situácie.
prečo zapadnúť medzi kolegov
sila firemnej kultúry
motivácia alebo voľba tých správnych slov
Firemná kultúra je špecifická aj slovným hodnotením. Slová majú veľkú silu. Výber vhodnej komunikácie so zamestnancom môže priniesť to správne napredovanie. To akými slovami si plánujeme činy, má tiež veľký dopad na to, či budeme motivovaní činy uskutočniť. U každého človeka sú motivačné iné slová. Niekoho poháňa do aktivity slovo môcť, chcieť a iný začína byť aktívny pri slovách vidieť, počuť. Avšak pozor! Každý má vlastný osobný prístup k slovám, ktoré ho motivujú, resp. demotivujú. Je preto dôležité poznať svojich ľudí – svoj tím.
„Motivácia je často prirovnávaná k ľadovcu. Špička ľadovca je naše správanie, ktoré je viditeľné pre ostatných. Pod povrchom je naša motivácia, ktorá je očiam neviditeľná a je často hlbšie ako si myslíme.“
A pod tento povrch ľadovca sa spolu pozrieme aj cez tri typy komunikačných kanálov, ktoré Vám pomôžu lepšie pochopiť vnútro človeka. Už v nasledujúcom článku.
—————————————————
Viac o pracovnej motivácii sa dozviete:
Letovancová, E. (2010). Psychológia v manažmente. UK – aké druhy motivácie existujú a ako vieme s nimi pracovať
Kašli na to!“ Uleví se ti. (John Parkin) – niekedy je lepšie veci nechať plynúť a zamerať sa na naozajstné vlastné záujmy a podľa toho žiť